Jeśli ktoś chce być zrozumiały, to musi się liczyć z tym, kto ma go rozumieć.
Bronisław Wróblewski
Językowy znak jakości
Wierzymy, że język jest po to, abyśmy mogli lepiej żyć, budować bardziej serdeczne relacje, skuteczniej osiągać wspólne cele. Aby było naturalniej, trafniej, prościej. Właśnie dlatego rozpowszechniamy ideę efektywnej komunikacji i prostego języka.
Tym, którzy myślą i robią podobnie, przyznajemy specjalny certyfikat: Językowy znak jakości.
To wyróżnienie mogą uzyskać zarówno pojedyncze teksty, jak i osoby, które przeszkolą się pod naszym okiem, a także całe instytucje.
Czym jest dla nas językowa jakość?
Zasady prostego języka pomagają uzyskać jasność, precyzję i zwięzłość wypowiedzi. Odnoszą się przy tym do bardzo konkretnych rozwiązań lingwistycznych. Dzięki temu możemy dokładnie wskazać, w jaki sposób zamieniać wadliwe sformułowania na takie, które skuteczniej doprowadzą nas do założonych celów.
W tym, aby tekst dobrze spełniał swoje funkcje, niemal zawsze pomaga poprawność językowa. Stanowi ona dowód staranności i gruntownego przygotowania nadawcy. Służy również jasności i spójności.
Prosty i poprawny język to jednak nie wszystko – równie ważne są intencje nadawcy, nakierowanie na odbiorcę i uwzględnianie wielopłaszczyznowości wypowiedzi. Mamy świadomość, że słowa nie działają w oderwaniu od świata zewnętrznego, a zatem należy brać pod uwagę kontekst, w którym padają. Właśnie dlatego przykładamy wagę także do efektywnej komunikacji.
Laureaci certyfikatu Językowy znak jakości
Grupa PZU
certyfikaty w ramach ścieżek LUDZIE i INSTYTUCJA
mBank
certyfikaty w ramach ścieżek TEKSTY i LUDZIE
PKO Bank Polski
certyfikaty w ramach ścieżki LUDZIE
PKP Intercity
certyfikaty w ramach ścieżki TEKSTY
Alior Bank
certyfikaty w ramach ścieżki TEKSTY i LUDZIE