Przed nami drugi Kongres Efektywnej Komunikacji
Nadchodzi prawdopodobnie najbardziej wyczekiwane wydarzenie kierowane do specjalistów od prostego języka, koordynatorów dostępności, PR-owców i marketingowców, którym zależy na skutecznym, jasnym komunikowaniu się. Mowa oczywiście o Kongresie Efektywnej Komunikacji, który powraca w październiku w nowej, odświeżonej odsłonie.
Kongres Efektywnej Komunikacji to dwudniowe wydarzenie dotyczące prostego języka, efektywności komunikacji oraz dostępności informacyjno-komunikacyjnej. Jego organizatorem jest Fundacja Języka Polskiego, a współorganizatorem – Uniwersytet Warszawski.
Tegoroczna edycja Kongresu Efektywnej Komunikacji odbędzie się 29 i 30 października w Warszawie w Multikinie Złote Tarasy. Pierwszy dzień wydarzenia będzie poświęcony debatom i wystąpieniom eksperckim. Paneliści omówią najbardziej palące problemy związane z wdrażaniem prostego języka w organizacjach, a także opowiedzą o aktualnych tematach związanych z dostępnością komunikacyjną. Kongres rozpocznie się debatą „Prosta, efektywna, dostępna komunikacja – wyzwania, przed którymi stoimy”, a zakończy panelem, podczas którego do dyskusji zostanie zaproszona publiczność. Istotną częścią pierwszego dnia Kongresu będzie również sesja dobrych praktyk z udziałem organizacji, które z sukcesem zmieniły swoją komunikację na prostą i dostępną.
Drugiego dnia Kongresu odbędą się szkolenia, dzięki którym uczestnicy zdobędą umiejętności przydatne w pracy ze słowem. Jest w czym wybierać – organizatorzy przygotowali aż cztery warsztaty, podczas których będzie można zgłębić takie zagadnienia, jak: UX writing, inclusive design, dostępność komunikacji czy budowanie relacji z klientami.
– W tym roku skupiamy się przede wszystkim na tym, co aktualne i praktyczne. Będziemy mówić o dobrych praktykach i branżowych nowinkach, ale i o trudnościach. Zamierzamy też bardziej angażować publiczność, zmniejszać dystans między ekspertami a uczestnikami Kongresu. Dzięki temu jeszcze lepiej odpowiemy na potrzeby naszych gości – mówi Katarzyna Osior-Szot z Fundacji Języka Polskiego, koordynatorka Kongresu Efektywnej Komunikacji.
Celem Kongresu jest wymiana doświadczeń na temat prostej polszczyzny i skutecznego komunikowania się w organizacjach z różnych branż, m.in. ubezpieczeniowej, bankowej czy urzędowej. W Kongresie chętnie biorą udział przedstawiciele świata nauki, biznesu i administracji. W ubiegłym roku było ich ponad 200, w tym roku organizatorzy spodziewają się co najmniej 300 uczestników.
Prestiż Kongresu Efektywnej Komunikacji podkreślają również organizacje, które go wspierają. Głównymi partnerami wydarzenia są Alior Bank oraz mBank.
– Upraszczanie komunikacji w Alior Banku zaczęliśmy w 2019 roku. Od początku chcieliśmy, aby nasza komunikacja była odpowiedzią na potrzeby klientów – mówi Magdalena Lewicka, dyrektor Departamentu Marketingu, PR i Relacji z Klientem. – Cieszymy się, że Alior Bank jest częścią projektu rozpowszechniającego ideę prostego języka i efektywnej komunikacji. W ubiegłym roku podczas Kongresu Efektywnej Komunikacji nasi eksperci byli gośćmi debat. Podczas tegorocznej edycji poprowadzą szkolenie, w trakcie którego podzielą się swoim doświadczeniem.
– W tym roku mija 10 lat, od kiedy wprowadziliśmy w mBanku standard prostej komunikacji – mKanon. Cieszymy się, że możemy świętować ten jubileusz jako partner Kongresu. Jasna i zrozumiała komunikacja to podstawa dobrych relacji z klientkami i klientami, a Kongres to świetna okazja do wymiany doświadczeń i inspiracji – zauważa Aneta Kubik, która kieruje wydziałem marki i komunikacji marketingowej mBanku.
Partnerem wspierającym został PKO Bank Polski. – Kongres odbywa się w szczególnym czasie dla branży finansowej. Przed nami ogromne wyzwanie związane z umową o dostępności. Od czerwca przyszłego roku banki zaczną być rozliczane z tego, czy komunikują się prosto, a przekazywane klientom dokumenty – umowy, regulaminy, instrukcje – są zrozumiałe i dostępne. Dlatego wspieramy wydarzenie, które gromadzi tak wielu praktyków efektywnej komunikacji – mówi Justyna Białowąs, kierowniczka zespołu prostego języka w PKO Banku Polskim.
Warto wspomnieć również o dużym gronie patronów honorowych Kongresu, do którego należą: Szefowa Służby Cywilnej, Krajowa Administracja Skarbowa, Rada Języka Polskiego, Związek Banków Polskich, Polska Izba Ubezpieczeń, Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Konfederacja Lewiatan i Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną.