Fundacja Języka Polskiego

Fundacja Języka Polskiego to w skrócie Fundacja.
Fundacja znajduje się w Warszawie na Uniwersytecie Warszawskim przy ulicy Krakowskie Przedmieście 26/28. Budynek Wydziału Polonistyki, drugie piętro, pokój 28e.

Logo Fundacji

Logo to obrazek, który jest naszym znakiem.
Nasze logo to biało-czerwona stalówka pióra.
Pióro służy do pisywania.
W logo są kolory biały i czerwony.
To są kolory flagi polskiej.
Fundacja zajmuje się językiem polskim.

Kto pracuje w Fundacji?

W Fundacji pracują osoby, które bardzo dużo
wiedzą o języku polskim.
Prawie wszyscy uczą języka polskiego
na Uniwersytecie Warszawskim.

Co robią członkowie Fundacji?

Członkowie Fundacji uczą ludzi,
jak poprawnie mówić i pisać po polsku.
Piszą książki i artykuły o tym,
jak nie robić błędów. Nagrywają też filmy.


Członkowie Fundacji uczą pracowników
urzędów i firm.
Uczą pisać proste i zrozumiałe pisma.


Członkowie Fundacji organizują zajęcia
dla dorosłych, młodzieży i dzieci.
Opowiadają wtedy, jak:
- pisać i mówić bez błędów,
- grzecznie mówić do innych ludzi.
Uczą, że język polski zmienił się przez lata.
Ważne jest poznawanie polskiej kultury.

Jak skontaktować się z Fundacją?

Jeśli chcesz odezwać się do nas:
- napisz list i wyślij na adres
Fundacja Języka Polskiego
ulica Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa - napisz mejla na adres
fjp@fundacjajezykapolskiego.pl
